B-digital

  • home
  • Over B-digital
  • Diensten
  • Blog
  • Contact

Ongrijpbare klanten bereiken

B-digital
|
Artikelen
|
Ongrijpbare klanten bereiken

Ongrijpbare klanten bereiken

28 december 2019
3
ongrijpbare klanten

De groei in online diensten en maar ook devices heeft grote impact gehad op klanten en bedrijven. Informatie over producten, diensten en service van bedrijven was nog nooit zo open en vrij beschikbaar via zoveel verschillende kanalen. Denk maar aan de diverse vergelijkingssites, review-mogelijkheden en social media. Met al deze informatie kanalen, maar ook door de overload aan boodschappen en communicatie worden consumenten en klanten steeds selectiever en ongrijpbaarder.

Ongrijpbare klanten

We zitten nu in een tijdperk dat de consument aan zet is. Klanten willen graag bediend worden via de kanalen van hun voorkeur, met relevante informatie en diensten. De klant verwacht gewoonweg goede service. Maar meer nog, dat organisaties prima in staat zijn hun behoeften te (h)erkennen en daar op in te spelen.

Persoonlijke en relevant contact

Ze kiezen liever voor een bedrijf die hun herkent, begrijpt, hun loyaliteit waardeert en dat ook laat merken. Een bedrijf die persoonlijk met hen communiceert over alle kanalen heen. Die met elk contactmoment, of het nu in de winkel, online, of via de klantenservice het verschil kan maken. En een die inzicht heeft in de persoonlijke situatie en daarop acteert zonder dat er een big-brother gevoel ontstaat. De meeste bedrijven besteden zo veel tijd en geld aan het werven van nieuwe klanten, terwijl er zo veel meer te winnen valt met klant loyaliteit.

Onderscheidend vermogen

En logisch toch? Want wie wil nu niet persoonlijke en relevante informatie en contact? En diensten of producten waar je echt wat aan hebt? Bedrijven die daar niet aan kunnen voldoen, worden sneller overgeslagen of erger nog verlaten. De (potentiële) klant gaat dan liever naar een ander. Dus wil je meer onderscheidend vermogen? Luister dan naar je klanten. Vraag waar ze echt behoefte aan hebben en pas je communicatie en producten daar op aan. Biedt ze echt toegevoegde waarde. Dan komt die ongrijpbare klant echt wel binnen handbereik.

Voor meer tips over klanten centraal stellen, zie ook deze blogpost.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn
Laatste nieuws
  • Meer rendement uit contentmarketing
  • Ongrijpbare klanten bereiken
  • Klantdata onmisbaar bij customer experience
  • Optimale customer journey in 6 stappen
  • Hoe stel je de klant centraal? 6 tips
Twitter
No photos. Maybe you entered a invalid username or hashtag.
Contact
Buyskade 200
1051 ME Amsterdam
+31 (0)6-51 49 98 78
info@b-digital.nl

Sitemap
  • Home
  • Over B-digital
  • Diensten
    • Interim en freelance online marketing
  • Blog
  • Contact
Laatste nieuws
  • Meer rendement uit contentmarketing
  • Ongrijpbare klanten bereiken
  • Klantdata onmisbaar bij customer experience
  • Optimale customer journey in 6 stappen
  • Hoe stel je de klant centraal? 6 tips
Let’s Connect
  • LinkedIn
B-digital © 2021.
X
B-digital gebruikt cookies en scripts van Google om uw gebruik van onze websites geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. U kunt deze cookies uitzetten via uw browser.